Jesteśmy jednostką budżetowa miasta Zabrze, łączącą obowiązki zarządcy dróg i monitorowania ruchem drogowym. MZD mieści się przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu. Najważniejszymi zadaniami MZD są w szczególności działania związane z prawidłowym funkcjonowaniem infrastruktury drogowej obejmujących swoim zakresem Miasto Zabrze.
Nie wiesz w jaki sposób możesz załatwić sprawy w naszej jednostce? Niniejszy poradnik przybliży Ci drogę postępowania w sprawach takich jak: lokalizacja w pasie drogowym urządzeń obcych, zajęcie pasa drogowego, opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego czy też spraw związanych z odszkodowaniami.
Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejski Zarząd Dróg.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze:
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
ZADANIA BIEŻĄCE | |||
Numer Zadania | Nazwa zadania | Plan | |
---|---|---|---|
MZDIII/01/19 | BIEŻĄCE UTRZYMANIE DRÓG | 4 014 122,00 | |
MZDIII/02/19 | REMONTY DRÓG | 10 000,00 | |
MZDIII/03/19 | UTRZYMANIE I REMONTY BARIER I EKRANÓW AKUSTYCZNYCH | 50 000,00 | |
MZDIII/04/19 | USUWANIE GRAFITTI | 1 558 837,00 | |
MZDIII/05/19 | REMONTY OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH | 115 000,00 | |
MZDIII/06/19 | LETNIE UTRZYMANIE DRÓG | 580 000,00 | |
MZDIII/07/19 | ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG | 1 258 053,00 | |
MZDIII/08/19 | UTRZYMANIE ZIELENI W PASIE DROGOWYM I ZIMOWE UTRZYMANIE CHODNIKÓW | 1 818 000,00 | |
MZDIII/09/19 | UTRZYMANIE INFRASTRUKTURY TOWARZYSZĄCEJ, PRACE PORZĄDKOWE (WIATY, PRZYSTANKI I INTERWENCYJNE) | 1 010 000,00 | |
MZDIII/10/19 | UTRZYMANIE KANALIZACJI DESZCZOWEJ | 1 477 709,00 | |
MZDIII/11/19 | POZWOLENIA WODNO-PRAWNE I OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z WÓD | 630 000,00 | |
MZDIII/12/19 | UTRZYMANIE ROWÓW ODWADNIAJACYCH Z WYLOTAMI | 20 000,00 | |
MZDIII/13/19 | PROGRAM NAPRAWCZY DLA WYLOTÓW KANALIZACYJNYCH KANALIZACJI DESZCZOWEJ | 50 000,00 | |
MZDIII/14/19 | ŚLĄSKA KARTA USŁUG PUBLICZNYCH | 11 400,00 | |
MZDIII/15/19 | UTRZYMANIE OPROGRAMOWANIA, SIECI I SPRZĘTU INFORMATYCZNEGO | 34 100,00 | |
MZDIII/16/19 | UTRZYMANIE ZABRZAŃSKIEJ SZEROKOPASMOWEJ SIECI BEZPRZEWODOWEJ I ŚWIATŁOWODOWEJ | 284 554,00 | |
MZDIII/17/19 | BIEŻĄCA OBSŁUGA JEDNOSTKI - MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ | 3 598 825,00 | |
MZDIII/18/19 | UTRZYMANIE OBIEKTU - BUDYNKU I PLACU SIEDZIBY MZDIII | 60 437,00 | |
MZDIII/19/19 | GOSPODAROWANIE MATERIAŁAMI BRUKOWYMI | 2 300,00 | |
MZDIII/20/19 | UTRZYMANIE PARKINGU STRZEŻONEGO | 150 000,00 | |
MZDIII/21/19 | UTRZYMANIE STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA NIESTRZEŻONEGO W ZABRZU | 20 500,00 | |
MZDIII/22/19 | UBEZPIECZENIE MIENIA | 70 000,00 | |
Razem: | 15 280 000,00 | ||
ZADANIA INWESTYCYJNE | |||
Numer Zadania | Nazwa zadania | Plan | |
WI/MZDIII/30/17 | POPRAWA DOSTĘPNOŚCI E-USŁUG DZIĘKI PRZEBUDOWIE SYSTEMU KOMUNIKACJI TELEINFORMATYCZNEJ MIASTA ZABRZE | 5 437 625,00 | |
WI/MZDIII/32/17 | GOSPODAROWANIE WODAMI OPADOWYMI NA TERENIE MIASTA ZABRZE - PRZEBUDOWA ZARUROWANEGO ODCINKA ROWU GUIDO WRAZ RETENCJONOWANIEM I WYKORZYSTANIEM WÓD OPADOWYCH W ZLEWNI DESZCZOWEJ z19 | 6 764 388,00 | |
WI/MZDIII/09/18 | BUDOWA I PRZEBUDOWA SYSTEMU DRÓG NA TERENIE MIASTA ZABRZE | 4 291 758,00 | |
WI/MZDIII/10/18 | PRZEBUDOWA ULICY PIŁSUDSKIEGO | 11 595 295,00 | |
WI/MZDIII/11/18 ZBP | UZBROJENIE TERENÓW POD BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE | 12 800 000,00 | |
WI/MZDIII/25/18 | PRZEBUDOWA WIADUKTU W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ 88 NAD ULICĄ HAGERA | 2 735 000,00 | |
WI/MZDIII/63/18 | BUDOWA DRÓG WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ W CELU UZBROJENIA DZIAŁEK INWESTYCYJNYCH POŁOZONYCH W REJONIE ULIC SZYB FRANCISZEK ORAZ BYTOMSKIEJ (PRZY GRANICY ZABRZA Z BYTOMIEM) | 604 842,00 | |
WI/MZDIII/79/18 | ZIT TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU BIUROWEGO PRZY ULICY KASPROWICZA 8 W ZABRZU | 781 843,00 | |
WI/MZDIII/11/17 ZBP 2017 | ZBP 2017 MODERNIZACJA CHODNIKÓW, WYTYCZANIE ŚCIEŻEK ROWEROWYCH ORAZ MONTAŻ ŁAWEK, KOSZY NA ŚMIECI ORAZ KOSZY NA PSIE ODCHODY NA OSIEDLU KOTARBIŃSKIEGO | 446 981,00 | |
WI/MZDIII/26/18 ZBP 2018 | ORLIK W MACIEJOWIE - KONTYNUACJA BUDOWY DROGI DOJAZDOWEJ DO OBIEKTU ORLIK 2012 NA TERENIE PARKU RODZINNEGO PRZY UL. KONDRATOWICZA W DZIELNICY MACIEJÓW | 244 550,00 | |
WI/MZDIII/27/18 ZBP 2018 | BUDOWA CHODNIKA I PARKINGU PRZY UL. SZYBOWEJ 7a, b W ZABRZU ORAZ BUDOWA CHODNIKA WZDŁUŻ UL. ZIEMSKIEJ | 129 500,00 | |
WI/MZDIII/43/18 ZBP 2018 | SPORTOSTRADA ZABRZAŃSKA | 483 395,00 | |
WI/MZDIII/44/18 ZBP 2018 | ZABRZAŃSKIE TRASY ROWEROWE, ŁĄCZYMY PÓŁNOC Z POŁUDNIEM, ETAP I | 399 718,00 | |
WI/MZDIII/45/18 ZBP 2018 | ZAGOSPODAROWANIE TERENU POMIEDZY ULICAMI BANACHEWICZA, GALILEUSZA ORAZ GAGARINA (MIEJSCA POSTOJOWE ORAZ CHODNIK WRAZ Z OŚWIETLENIEM | 100 763,00 | |
WI/MZDIII/46/18 ZBP 2018 | MODERNIZACJA OSIEDLA KOTARBIŃSKIEGO | 226 565,00 | |
WI/MZDIII/47/18 ZBP 2018 | REMONT CHODNIKA - PRZEJŚCIE Z OSIEDLA NA PRZYSTANEK AUTOBUSOWY ORAZ DO PRZEDSZKOLA NR 36; BUDOWA CHODNIKA OBOK DAWNEJ SIEDZIBY POCZTY NA OSIEDLU KOPERNIKA | 16 060,00 | |
WI/MZDIII/02/19 ZBP 2019 | DROGA BISKUPICE - ZABORZE | 200 220,00 | |
WI/MZDIII/09/19 ZBP 2019 | BUDOWA MIEJSC POSTOJOWYCH ORAZ BRUKOWANIE CHODNIKÓW | 140 000,00 | |
WI/MZDIII/12/19 ZBP 2019 | BUDOWA MIEJSC POSTOJOWYCH NA OSIEDLU KOTARBIŃSKIEGO | 105 192,00 | |
Razem: | 47 503 605,00 | ||
PLAN RAZEM | 62 783 605,00 | ||
DOCHODY | |||
Numer Zadania | Nazwa zadania | Plan | |
MZDIII/01/18D | DOCHODY WŁASNE | 1 820 400,00 | |
Razem: | 1 820 400,00 |
Zobacz również:
Kompleksowa przebudowa infrastruktury wod-kan oraz nawierzchni drogowej wraz z oświetleniem – zadanie realizowane wspólnie z ZPWiK Sp. z o.o.
-> Realizacja maj – listopad 2018r.
-> wartość robót po stronie Miasta Zabrze – 3,67 mln PLN
-> Wykonawca – Technical Solutions Sp. z o. o., z Kędzierzyna Koźla.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 lub art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej w skrócie „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. poz. 1000 z późn. zm.) informujemy, iż:
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu reprezentowany przez Dyrektora, z siedzibą przy ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze. tel.+48 32 277 68 00, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Marcina Zemły, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób pod adresem poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
CELE I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadań określonych przepisami prawa oraz celów statutowych Administratora, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r., ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym, ustawy z dnia 7maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Uchwały nr VIII/72/11 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 11 kwietnia 2011 roku w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą „MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ”, Uchwały nr XIV/151/2011 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 12 września 2011 roku w sprawie zmiany uchwały nr VIII/72/11 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 11 kwietnia 2011 roku dotyczącej utworzenia jednostki budżetowej po nazwą „MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ”, Uchwały nr VIII/73/11 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 11 kwietnia 2011 roku w sprawie nadania statutu jednostce budżetowej pod nazwą „MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ” oraz Uchwały nr XIV/152/2011 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 12 września 2011 roku w sprawie zmiany uchwały nr VIII/73/11 Rady Miejskiej w Zabrzu z dnia 11 kwietnia 2011 roku dotyczącej nadania statutu jednostce budżetowej pod nazwą „MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ” i uchwały nr XXXIII/548/21 Rady Miasta Zabrze z dnia 17 maja 2021 r. w sprawie nadania statutu Miejskiemu Zarządowi Dróg w Zabrzu.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA WYNIKAJĄCA Z RODO
KATEGORIE ODNOŚNYCH DANYCH OSOBOWYCH
Zakres Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest zależny realizowanego zadania oraz przedmiotu sprawy.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt III odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe na jego polecenie.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ, W TYM DOSTĘPU DO DANYCH OSOBOWYCH
Na zasadach i w granicach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
PRAWO DO WYCOFANIA ZGODY
Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pani/Pan prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCHORAZ KONSEKWENCJE NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy.
W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe są zbierane bezpośrednio od osoby, której dotyczą lub pozyskiwane w sposób inny, w szczególności na podstawie przepisów prawa od podmiotów uprawnionych.
ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Miejski Zarząd Dróg
ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze
Tel.: +48 32 27-76-800
Faks: +48 32 27-76-801
NIP: 648-27-63-744
Regon: 242783530
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-26339-40242-UIJFB-18
Nr konta
ING Bank Śląski S.A.
24 1050 1230 1000 0023 5943 9003
Godziny pracy: poniedziałek-piątek 7:30-15:30